• Adema, Joop; Bergmann, Julian; Van Cramon-Taubadel, Stephan; Giesing, Yvonne; Harms, Michael; Hoyer, Werner; Kirchner, Robert; Nivievskyi, Oleg; Panchenko, Tetyana; Pleines, Heiko; Poluschkin, Garry; Poutvaara, Panu; Schulze, Gerit; Stewart, Susan (2023): Wiederaufbauplan: Wie gelingt der Neuanfang in der Ukraine? ifo Schnelldienst 76 (04), 03-28.
  • Adema, Joop; Giesing, Yvonne; Panchenko, Tetyana; Poutvaara, Panu (2023): The Role of the Diaspora for the Recovery of UkraineEconPol Forum 24 (2), 41-45.
  • Hoggan, C. und Hoggan-Kloubert, Tetyana (2023). The ethics of radical and transformative education. Adult Education Quarterly.
  • Hoggan-Kloubert, Tetyana (2023). Learning from the Past: Continuity as a Dimension of Transformation. Adult Education Quarterly.
  • Hoggan-Kloubert, Tetyana und Hoggan, C. (2023). Post-truth as an epistemic crisis: The need for rationality, autonomy, and pluralism. Adult education quarterly, 73(1), 3-20.
  • Kiss, Nadiya; Orobchuk, Dariia; Pidkuimukha, Luidmyla; Skintey, Lesya (2023). Veränderungen in der Ukraine nach einem Jahr Krieg. In: Fragen und Antworten zum russischen Angriffskrieg in der Ukraine. Hessische Landeszentrale für politische Bildung.
  • Koshulko, Oksana (2023): Exploring a Forced Migration Movement in the Period of the Cold War from the (Former) U.S.S.R. to Abroad. SIASAT Journal of Social, Cultural and Political Studies, Vol. 8(1), pp. 1-7, Indonesia. Retrieved from http://surl.li/eljxa
  • Martsenyuk, Tamara (2023): Towards Gender Equality in the Ukrainian Society. In: Olena Palko, Manuel Férez Gil (eds.): Ukraine’s Many Faces. Land, People, and Culture RevisitedTranscript Verlag, Bielefeld.
  • Orobchuk, Dariia; Skintey, Lesya (2023): Ukrainisch und kritische Mehrsprachigkeitsdidaktik. In: ProDaZ: Deutsch als Zweitsprache in allen Fächern.
  • Phillips, Sarah D., Martsenyuk, Tamara (2023): Women’s agency and resistance in Russia’s war on Ukraine: From victim of the war to prominent force. In Women’s Studies International Forum.
  • Skintey, Lesya, Orobchuk, Dariia & Storozenko, Victoria (2023). Sprachliches Lernen und Mehrsprachigkeit von ukrainischen geflüchteten Schüler*innen: Erkenntnisse aus der empirischen Forschung und interdisziplinäre Perspektiven für die Lehrer*innenbildung. k:ON – Kölner Online Journal für Lehrer*innenbildung7(7/2023), 95–117. doi.org/10.18716/ojs/kON/2023.5
  • Skintey, Lesya; Orobchuk, Dariia (eingereicht): Bewältigung des Spannungsverhältnisses Ukrainisch-Russisch in der Familie: Erkenntnisse aus einer Interviewstudie mit ukrainischen Geflüchteten in Deutschland. In: Kostiučenko, Anastasija; Rutz, Marion; Novosolova, Marianna (Hrsg.): Mehrsprachigkeit in der Ukraine, Belarus und im Baltikum: aktuelle Tendenzen und historische Hintergründe (Reihe Specimina philologiae Slavicae). Berlin u. a.: Peter Lang.