Kiss, N., Pidkuimukha, L., Skintey, L., Orobchuk, D. (2025): Present and Future of the Ukrainian Language Teaching and Ukrainian Studies in Europe. (pp.3–34). In: Weixiao Wei and Der-lin Chao (Eds.). The Routledge Handbook of the Sociopolitical Context of Language Learning. London: Routledge.
Pidkuimukha, L. (2025): Toponymic Decommunisation in Ukraine: Renaming Gagarin Streets and Reclaiming the Symbolic Landscape (pp. 179–192). In: Dumbrava, Vasile and Şarov, Igor (Eds.).Confruntarea cu simbolurile sovietice. Conflicte privind interpretarea = Поводження з радянськими символами. Конфлiкти щодо iнтерпретацiї минулогою. MIL: Moldova-InstitutLeipzig. – Chişinău.
Pidkuimukha, L. (2025): “Without you”: the Distancing from the “Russian World” in the Statements of the Ukrainian High-ranking Officials. (pp. 272–296). In: Shumytska, Halyna and Krouglov, Alex (Eds.). Мови та культури під час війни: Колективна монографія (Languages and cultures in times of war: Collective monograph), edited by Halyna Shumytska and Alex Krouglov. Uzhhorod: Uzhhorod National University.
Pidkuimukha, L. (2025): “Russia Must Be Opposed on All Fronts”: How the Full-Scale War Has Changed Language Situation in the Ukrainian Business Environment (pp. 69–89). In: Kiss, N. & Wingender, M. (eds.). Contested Language Diversity in Wartime Ukraine. National Minorities, Language Biographies, and Linguistic Landscape. Ibidem Verlag.
Skintey, Lesya; Orobchuk, Dariia (2025): Zur Beschulung von aus der Ukraine geflüchteten Schüler*innen: Ergebnisse einer Interviewstudie mit Müttern. In: Clara Kiele, Zichun Huang Korter, Thuy Thanh Truc Pham; Julia Ricart Brede (Hg.): Jahresschrift „Workshop Deutsch als Zweitsprache, Migration und Mehrsprachigkeit“, Band 18, 147-179. doi.org/10.18452/33022
Skintey, Lesya; Orobchuk, Dariia; Turkevych, Oksana; Storozenko, Victoria (2025): Sprach(en)aneignung und Sprach(en)erhalt von aus der Ukraine geflüchteten Schüler/innen. Zur Notwendigkeit interdisziplinärer Grenzüberschreitungen. In: Kulovics, Nina; Mentz, Olivier; Raith,Thomas (Hg.): Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen: Perspektiven in der Fremdsprachenforschung. wbv, Bielefeld, 485-492.